Hvis jeg var Beathe

onsdag, mars 16, 2005

Skole og middagsmat

Jeg vet ikke hvordan jeg klarer det, men å stå opp tidlig er noe jeg har blitt virkelig flink til den siste tiden, til tross for at jeg har et medfødt sovehjerte. Våknet rundt halv syv og tok meg god tid til en liten frokost, endog en enkel en: tre brødskriver med trøndefår og to glass melk. Man tar det man har, som de sier.

Skoledagen var fin. Mange som har tatt seg tidlig påskeferie og det gjør i grunn ingenting, snarere tvert imot, det er som om klassemiljøet blir proporsjonalt bedre etter hvor mange som forsvinner fra den. Rart med det. Håper det fortsetter slik. Bare en dag igjen til påskeferie nå! Gleder meg!

Har satt på potetene. Var på butikken rett etter skolen og kjøpte meg rogn av alle ting. Det har jeg ikke hatt på mange år, men jeg tenkte jeg skulle prøve det i dag. Koker poteter, steker rogn, legger ved noen oppskårede skiver sitron, agurk og har litt remulade på siden av tallerkenen. Tror det blir et virkelig kosemåltid.

Ellers er det ikke stort å si, jeg ser solen har hengt seg fast på himmelen, og håper den blir der en stund til, for hvis det er én ting jeg liker, må det være solen! Den gjør meg så fryktelig glad og bringer tilbake mange gode minner.

Livet kan nesten ikke bli bedre, skjønt jeg er litt redd for å si den typen ting, med tanke på at en av guttene i klassen påpekte her forleden at jeg er en virkelig gladjente. Han sa det som om det var en dårlig ting, og det virket som om han ikke kunne forstå at jeg er genuint glad hele tiden. Sånn er det med gutter. De forstår ingenting. Vel, ham om det. Nå skal jeg i hvert fall kose meg med middagen og hvis jeg er heldig er det noe morsomt på TV jeg kan titte på mens jeg sitter og spiser.

Blir vel trening senere i kveld, hvis jeg bare husker å bestille spinningtime. Ha en fin dag alle sammen (kjære nye lesere:)

Er litt morsomt å lukke et parentes med en smiley, da er det som om den ikke er lukket likevel. Hihi.

Åh, hvis jeg var Beathe!