Hvis jeg var Beathe

lørdag, januar 21, 2006

Hei lørdag

Usj, lørdag allerede. Jeg var ingensteder i går, og gjorde derfor ingenting nevneverdig. Dette resulterte i at jeg havnet i sengen rimelig tidlig, forsåvidt uhyre tidlig til å være fredag (helg, hallo), men kjedsomhet kan drive enhver til vanvidd.

Hva skjer så?

Lørdag overrasker meg allerede klokken 07. Øynene mine slår seg opp og nekter å lukke seg igjen. Jeg snur meg over på magen og legger puten over hodet, men til ingen nytte. Jeg nynner en eller to sanger. Jeg tenker på fine gutter. Jeg kaster puten i frustrasjon, noe som bare resulterer i at fjernkontrollen til TV'n faller i gulvet og formerlig eksploderer i den forstand at batteriene flyr til hver sin kant av rommet. Var ikke annet å gjøre enn å stå opp da nei.

Hva gjorde jeg så?

Jeg sto opp. Hallo lørdag!

Hva nå?

Jentefest i kveld. Det kan bli kos, hvis jeg ikke sovner etter det første glasset. Jeg tror jeg er pent nødt til å finne på noe lurt så jeg kan ta en liten middagslur utover dagen, og liksom komme i form til kvelden. Kanskje stikke en tur på trening. Ja, det var en idé.

Vel. Hvorfor fortelle alt dette?

For å fylle minuttene. Jeg kjedet meg, ok? Jeg ville bare si det. Det går bedre nå. Takk, kjære dagbok :-)

Åh, hvis jeg var Beathe!