Hvis jeg var Beathe

søndag, mars 27, 2005

Den gode følelsen: Påskemorgen

Å våkne påskemorgen med Sting sin vakre Englishman in New York på radioen passer meg ypperlig. Å titte på klokken og vite at noen stjal én time fra meg i natt, går helt fint, bare jeg husker på at jeg får den tilbake om et halvt års tid. Å vite at det er søndag, at solen skinner, at jeg lukter godt fordi jeg har vært på badet, at huden føles myk og god, og at det er jeg som bestemmer over meg selv i dag, det er akkurat slik jeg vil ha det.

Påskemorgenen 2005 er min.

Når det er sagt, merker jeg på meg at jeg gleder meg til å komme meg tilbake til hverdagen igjen. Det er ikke det at jeg ikke liker å ha fri, men det er noe med de faste rutinene som blir litt borte i slike ferier, og nå har jeg nesten fått litt nok, men selvfølgelig ikke helt alvorlig talt.

Radioen spiller Barbra Streisand med Woman in Love og ja, jeg skulle virkelig ønske, for det er noe med lyset utenfor vinduet, det er noe med musikken, hele stemningen, og at jeg har det så fryktelig godt akkurat nå at det sikkert ikke hadde skadet med litt ekstra krydder.

Ut i solen!

Åh, hvis jeg var Beathe!